woensdag 1 mei 2013

dance4life! - "Dats gud 2 hear"

Hai u gais! 

Laatste update voordat ik het in het vliegtuig stap naar Oeganda voor de projectreis met dance4life. Ik zou graag iets vertellen over een van de dingen die we gaan doen. 


Humphrey Nabimanya
Zaterdag gaan we een tv-opname van Youth Voice bijwonen. Youth Voice is het televisieprogramma van Humphrey Nabimanya, een jonge Oegandees die al vroeg te maken kreeg met de gevolgen van aids. Zijn moeder overleed toen hij negen maanden was. Zijn zus is HIV-positief en kwam hier publiekelijk voor uit om anderen bewust te maken. Humphrey zelf is gezond. Hij is ambassadeur van Sign of Life, een Europese campagne die mensen bewust maakt van het lot van Afrikaanse meisjes en vrouwen en hier politieke aandacht voor vraagt. 

Iedere zaterdagochtend presenteert hij het programma Youth Voice. Dit is een Engelstalig televisieprogramma over seksualiteit en seksuele voorlichting. Er wordt in de show gepraat over onderwerpen omtrent zelfvertrouwen, emotionele ontwikkelingen, relaties, soa's, HIV/aids, zwangerschap en homoseksualiteit. Per week kijk er drie miljoen mensen naar! 

De opname die wij gaan bijwonen zal het onderwerp Your Life, You Choice! hebben. Ik kijk er ontzettend naar uit en natuurlijk ga ik jullie hier binnenkort alles over vertellen!  

Oh, en weten jullie nog dat ik zei dat er nog een tweede BN'er meegaat? Padadadaaam... Het is Toprak Yalçiner. Yup, dat is Nouran uit gtst. Leuk hè!

Als jullie de crew van danc4life in Oeganda willen volgen, kunnen jullie de facebookpagina van dance4life liken. dance4life heeft ook een website en twitter. Natuurlijk ga ik op mijn blog ook nog veel meer vertellen over de projectreis, dus mijn blog volgen op gfc en bloglovin' kan ook! :D

Tot over een week! 

Liefs, Janna  

PS. "Hai u gais" en "Dats gud 2 hear" zijn een quote van de Facebook van Youth Voice. De Facebook kun je hier vinden. Via Facebook kunnen de kijkers suggesties aandragen voor nieuwe onderwerpen. En als je het leuk vindt om een uitzending te zien, kun je er hier een aflevering zien. 

Meer weten over deze projectreis en dance4life? Klik hier (ik sta in de krant!) en hier (hoe het allemaal begon). 


4 reacties:

  1. Wat super goed dat je dit doet. Succes! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super dat je dat gaat doen! Het lijkt me echt heel erg mooi om daar aan mee te doen.. Heel veel succes en natuurlijk veel genieten :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super dat je dit doet, veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw gaaf, veel plezier enzo! Ik ken ook een paar mensen van mijn oude school die dit hebben gedaan, heb er hele goede verhalen over gehoord!

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen

Al jullie berichtjes maken me blij, dankjewel! Laat je linkje achter, want ik ben natuurlijk ook benieuwd naar wie jullie zijn :)

Blog Designed by The Single Momoirs