vrijdag 23 mei 2014

Kleurrijke havermout-kokoskoekjes


Op het moment dat je dit leest, lever ik mijn allerlaatste examen in, loop de examenzaal uit en doe een vreugdedansje. Freedom! En omdat dit wel een feestje waard is, bakte ik koekjes. Niet volgens een boek of internetpagina, nee, ik heb dit recept helemaal zelf bedacht. Dus ik voegde ook precies aan het deeg toe wat ik lekker vind. De combinatie havermout en kokos bleek al eerder een fantastische combinatie. En al helemaal als je daar cranberries en gekonfijte kersen aan toevoegt. Omnomnom!




Voor 30 koekjes heb je nodig: 180 gram boter, 240 gram havermout, 125 gram kokos, 190 gram suiker, 1 ei, 4 el water, 125 gram bloem, 1 tl zout, 80 gram cranberries, 100 gram kersen 1 tl vanillearoma en een beetje bakpoeder.
1. Mix de boter en suiker luchtig. Klop hier ook het ei doorheen.
2. Voeg hier de havermout, bloem, bakpoeder en kokos aan toe. Mix het tot een bal deeg. 

Snijd de gekonfijte kersen in stukjes. Voeg deze samen met de craberries aan het deeg toe en roer ze er doorheen. Weersta de verleiding al het deeg op te eten. Of niet.

Rol balletjes deeg tussen je handpalmen en druk ze plat op een met bakpapier beklede bakplaat Bak de koekjes dan 20 minuten op 180°C.

1 reacties:

Al jullie berichtjes maken me blij, dankjewel! Laat je linkje achter, want ik ben natuurlijk ook benieuwd naar wie jullie zijn :)

Blog Designed by The Single Momoirs