zaterdag 7 juni 2014

Vitaminebom smoothie
















Het is bijna zomer dus we kunnen de flipflops, handdoeken en zwemkleding weer uit het diepste donker van onze kast halen. Bij dat lekkere weer horen natuurlijk zomerse drankjes. Uit de vriezer, in de koeltas en hoppa: klaar om naar het strand te gaan! Ik bedacht twee heerlijk frisse zomerdrankjes voor jullie. Vandaag de eerste: de vitaminebom! Gegarandeerd succes, want én het kan niet mislukken én je kunt eraan toevoegen wat je lekker vindt! 



Eerst snijd je het fruit in kleine stukjes. Je kunt hiervoor bijna alle soorten fruit gebruiken. Ik koos voor vier nectarines, twee bananen, een halve citroen en vier aardbeien als versiering. 


Je kunt het fruit nu mixen en opdrinken, maar je kunt er ook nog allemaal ingrediënten aan toevoegen om het nog lekkerder te maken. Door vanille-ijs en melk wordt het een soort milkshake. Voor extra vitamientjes kan je sinaasappelsap toevoegen. Ik houd altijd heel erg van gemalen kokos en dat past perfect bij deze zomerse smoothie. En als je van zoet houdt, is een zakje vanillesuiker ook erg lekker.


Voor mijn variant, schep je drie grote lepels ijs bij het fruit, in beide bekers. Vul de maatbeker dan half met sinaasappelsap en half met melk. Strooi ten slotte wat kokos erin. Zet de beker minstens een uur in de vriezer. Mix de smoothie daarna en verdeel deze vitamine-bom over vier glazen. Je kunt dan nog een aardbei op een stokje prikken. Tada! 

0 reacties:

Een reactie posten

Al jullie berichtjes maken me blij, dankjewel! Laat je linkje achter, want ik ben natuurlijk ook benieuwd naar wie jullie zijn :)

Blog Designed by The Single Momoirs